
Περισσότερες από τις μισές εμπορικές επιχειρήσεις (52%) που συμμετείχαν στις εκπτώσεις κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ το 73% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι η αύξηση του κόστους ενέργειας τους επηρεάζει αρνητικά από πολύ έως πάρα πολύ, σε αντίθεση μάλιστα με το γεγονός ότι ο κλάδος δεν θεωρείται έντασης ενέργειας. Από την άλλη πλευρά, η εντυπωσιακή αύξηση των τουριστικών αφίξεων και εισπράξεων τονώνει σημαντικά την εξωτερική ζήτηση, τόσο σε σύγκριση με το 2020, κυρίως, αλλά και το 2021. Αυτό προκύπτει από την 9η κατά σειρά, περιοδική έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις του 2022 που πραγματοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Γενικότερο συμπέρασμα είναι ότι οι θερινές εκπτώσεις του 2022 ολοκληρώθηκαν σε ένα περιβάλλον προβληματισμού και πολλαπλών αντιφάσεων.