Ενημέρωση για επικείμενη βεβαίωση οφειλόμενων τελών ΓΕΜΗ (2021-2024) στην ΑΑΔΕ
Ενημέρωση για επικείμενη βεβαίωση οφειλόμενων τελών ΓΕΜΗ (2021-2024) στην ΑΑΔΕ Η Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. του Ε.Β.Ε.Α.…
Α.Ε.
ΤΗΛ 2103604815-9, 2103602411
Email: ae@acci.gr
Email: gemicert–ae@acci.gr
Email: yms-ae@acci.gr
Ενημέρωση για επικείμενη βεβαίωση οφειλόμενων τελών ΓΕΜΗ (2021-2024) στην ΑΑΔΕ Η Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. του Ε.Β.Ε.Α.…
Διευκρινσεις προς Υπηρεσιες Γ.Ε.ΜΗ. σχετικα με την εφαρμογη της αποφασης της
Σας ενημερώνουμε ότι με τον ΝΟΜΟ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 5135 (ΦΕΚ Α’ 147/16-09-2024) – Ψηφιακό τέλος συναλλαγής…
Ενημέρωση για επικείμενη βεβαίωση οφειλόμενων τελών ΓΕΜΗ (2019-2023) στην ΑΑΔΕ Η Υπηρεσία ΓΕΜΗ του ΕΒΕΑ…
Σας ενημερώνουμε ότι με το άρθρο 18 του Κεφαλαίου Ζ του Νόμου 5055/2023 ΦΕΚ (161/Α/29-09-2023) δόθηκε παράταση για το έτος 2023 στην προθεσμία…
Εκδόθηκε η εγκύκλιος με αριθμ. πρωτ. 103399/27.10.2022 και θέμα: «Οδηγίες σχετικά με τους νέους κανόνες…
Σας επισημαίνουμε ότι για τις εταιρείες που τελούν υπό εκκαθάριση, η δημοσίευση των ενδιάμεσων ισολογισμών εκκαθάρισης πραγματοποιείται με την χρήση της αντίστοιχης Αίτησης Αυτοματοποιημένης Καταχώρισης
“ΑΕ (Αυτοματοποιημένη Καταχώριση) ενδιάμεσων οικονομικών καταστάσεων εκκαθάρισης”
που βρίσκεται διαθέσιμη στο businessportal.gr…..
Σας επισημαίνουμε ότι, για την δημοσίευση Εγκεκριμένων Οικονομικών Καταστάσεων ΑΕ χρήσεων που λήγουν 31/12/2020 θα πρέπει να επιλέγετε αποκλειστικά την αντίστοιχη Αίτηση Αυτοματοποιημένης Καταχώρισης:
AE – (Αυτοματοποιημένη Καταχώριση) Ισολογισμός Χρήσης 2019 και μετά Με εκλογή ελεγκτών
AE – (Αυτοματοποιημένη Καταχώριση) Ισολογισμός Χρήσης 2019 και μετά χωρίς εκλογή ελεγκτών
που βρίσκονται διαθέσιμες στο businessportal.gr
Σε περίπτωση που χρησιμοποιηθεί διαφορετικός τ…..
H υποβολή των αιτήσεων καταχώρισης στοιχείων και πράξεων στο ΓΕΜΗ και των σχετικών δικαιολογητικών γίνεται για τις διαθέσιμες καταχωρήσεις μέσω της «Υπηρεσίας Ηλεκτρονικής Υποβολής Αιτήσεων Καταχώρισης στο ΓΕΜΗ» στο businessportal.gr
Οι αιτήσεις καταχώρισης και τα δικαιολογητικά μπορούν να υποβάλλονται σε ψηφιακή μορφή, με ηλεκτρονικά μέσα και χωρίς χρήση ψηφιακής υπογραφής του εκδότη κάθε εγγράφου, εξοικονομώντας, έτσι, σημαντικό χρόνο από τις διαδικασίες αυτοπρόσωπης προσέλευσης και αναμονής στις διάφορες Υπηρεσίες (ΓΕΜΗ, Περιφερειών κλπ). Παράλληλα, καταργείται η υποχρέωση όσων χρησιμοποιήσουν την ως άνω Υπηρεσία να προσκομίσουν σε έντυπη μορφή, ταχυδρομικά ή με απλή προσέλευση, στο πρωτόκολλο των Υπηρεσιών ΓΕΜΗ τα σχετικά με την αίτηση καταχώρισης δικαιολογητικά.
H Υπηρεσία εμπλουτίζεται σταδιακά με περισσότερες αιτήσεις καταχώρισης με στόχο να καλυφθούν τελικά όλα τα είδη αιτήσεων για όλες τις εταιρικές μορφές.
Οι διαθέσιμες αυτή τη στιγμή ηλεκτρονικές αιτήσεις καταχώρισης στο ΓΕΜΗ για ΑΕ στο businessportal.gr είναι οι ακόλουθες:
Α) Αναρτώμενες στο ΓΕΜΗ απ’ ευθείας και με ευθύνη της εταιρείας (χωρίς παρέμβαση των Υπηρεσιών ΓΕΜΗ)
B) Υποβαλλόμενες στο ΓΕΜΗ με ευθύνη της ΑΕ και μέσω των Υπηρεσιών ΓΕΜΗ (για έλεγχο αν προβλέπεται, καταχώριση και δημοσιότητα)
Οικονομικές Καταστάσεις
Εκλογή ή Ανασυγκρότηση Δ/Σ
Άλλα θέματα
Για τις υπόλοιπες καταχωρήσεις συμβουλευτείτε την παρακάτω ερώτηση (2).
Για αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να υποβληθούν και τη μορφή αυτών παρακαλούμε συμβουλευτείτε τη δεύτερη σελίδα της ανωτέρω αίτησης.
Βάσει του άρθρου 14 παρ.1 του Ν.4548/18 κάθε έγγραφο της εταιρείας, έντυπο ή μη, περιλαμβανομένων των επιστολών, των διαφημίσεων και των εγγράφων παραγγελίας, πρέπει να περιέχει τις εξής, τουλάχιστον, ενδείξεις:
Στο e-mail που έχει δηλωθεί στα στοιχεία επικοινωνίας του businessportal γνωστοποιείται η επιστροφή της ηλεκτρονικής αίτησης με παρατηρήσεις. Η διόρθωση της αίτησης γίνεται ως εξής:
Στις Αιτήσεις μεταβολής / Αιτήσεις υπό διεκπεραίωση, στη στήλη “Αριθμός Πρωτοκόλλου Αίτησης’’ εμφανίζεται η αίτηση για την οποία ζητείται διόρθωση. Πατώντας τον αριθμό πρωτοκόλλου, στην επόμενη οθόνη εμφανίζεται το Ιστορικό Διεκπεραίωσης όπου μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τις παρατηρήσεις. Μεταβαίνοντας στην προηγούμενη οθόνη, στη στήλη “Ενέργειες που απαιτούνται εκ μέρους σας”, εμφανίζεται με μπλε πλαίσιο το μήνυμα “Πρέπει να διορθώσετε την αίτηση σας”. Πατώντας πάνω στο συγκεκριμένο πλαίσιο ανεβάζετε τα διορθωμένα έγγραφα στο πεδίο “Ανεβάστε τώρα ένα ή περισσότερα έγγραφα” για να μπορέσετε να προχωρήσετε στη διόρθωση της αίτησης.
Παρότι μπορεί να μην χρειάζεται να αντικαταστήσετε τα έγγραφα, αλλά απλά να κάνετε διορθώσεις μέσα στην αίτηση, κάποιες φορές απαιτείται από το σύστημα η ανάρτηση των ίδιων εγγράφων που είχαν αρχικώς αναρτηθεί.
Στην επόμενη οθόνη αφού γίνουν οι διορθώσεις καθώς και η Αποδοχή της δήλωσης στο πλαίσιο στο κάτω μέρος της οθόνης επιλέγετε το πεδίο “Τα στοιχεία είναι σωστά, να γίνει οριστική υποβολή” και επαναπροωθείται η αίτηση στην υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. για τη διεκπεραίωσή της.
Αν το σφάλμα καταχώρισης οφείλεται σε πράξη ή παράλειψη του υπόχρεου, η εσφαλμένη καταχώριση υπόκειται σε διόρθωση σφάλματος ή σε διαγραφή, σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ.1 του Ν. 4919/2022, μετά από αίτηση του υπόχρεου ή των καθολικών του διαδόχων.
Η διόρθωση ή η διαγραφή πραγματοποιείται μετά από αίτηση του υπόχρεου, στην οποία αναλύονται οι λόγοι που αιτιολογούν τη διόρθωση ή διαγραφή και παράλληλα υποβάλλονται οι ορθές πράξεις και στοιχεία (ως ορθή επανάληψη ή σε αντικατάσταση των λανθασμένων που αρχικώς καταχωρήθηκαν) και καταβάλλεται νέο τέλος καταχώρισης.
Σε περίπτωση που για την υπό διόρθωση καταχώριση υπάρχει διαθέσιμη ηλεκτρονική (μη αυτόματη) αίτηση στο businessportal, η κατάθεση του αιτήματος διόρθωσης γίνεται εκ νέου μέσω της σχετικής αίτησης αναγράφοντας στο πεδίο της αίτησης ”Συνημμένες Παρατηρήσεις / σχόλια του Αιτούντα” ότι αφορά διόρθωση της αριθ……. προηγούμενης καταχώρισης και τους λόγους διόρθωσης.
Ειδικότερα για τη διόρθωση σφάλματος σε καταχώριση οικονομικών καταστάσεων, η εταιρεία θα χρειαστεί να προβεί σε εκ νέου υποβολή οικονομικών καταστάσεων με τα ορθά αρχεία και στοιχεία στα πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης, μέσα από τον διαθέσιμο τύπο αίτησης του businessportal, με θέμα ''(AE) Αίτηση καταχώρησης απόφασης ΓΣ για την «Έγκριση οικονομικών καταστάσεων» ME/ ΧΩΡΙΣ εκλογή ελεγκτών και Καταχώρισης Ισολογισμού κατά Ε.Λ.Π -Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα ή Δ.Λ.Π. (Αφορά Χρήσεις που λήγουν 07/07/2016 έως και την χρήση του 2018 ή ειδικές περιπτώσεις)'' αναγράφοντας στο πεδίο της αίτησης ''Συνημμένες Παρατηρήσεις / σχόλια του Αιτούντα '' ότι είναι ορθή επανάληψη της αίτησης με Α/Α ...... , εξηγώντας τον λόγο της διόρθωσης.
Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις διόρθωσης σφάλματος καταχώρισης (για τις οποίες δεν υπάρχει διαθέσιμη ηλεκτρονική μη αυτόματη αίτηση) καθώς και για τις περιπτώσεις διαγραφής καταχώρισης, η σχετική αίτηση και τα απαραίτητα δικαιολογητικά υποβάλλονται μέσω ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ στο Ηelpdesk Ανωνύμων Εταιρειών του ΕΒΕΑ σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην ανωτέρω ερώτηση (2) και εξηγώντας ότι αφορά διόρθωση ή διαγραφή της αριθ…..προηγούμενης καταχώρισης.
Βάσει του άρθρου 115 παρ.1 του Ν.4548/18, αντί Διοικητικού συμβουλίου το καταστατικό μπορεί να προβλέπει το διορισμό μονομελούς διοικητικού οργάνου (σύμβουλος-διαχειριστής), εκλεγόμενου από τη Γενική Συνέλευση. Ο σύμβουλος-διαχειριστής είναι πάντοτε φυσικό πρόσωπο. Η ανωτέρω διάταξη δεν εφαρμόζεται στις μεγάλες και μεσαίες εταιρείες, ούτε σε εταιρείες με μετοχές εισηγμένες σε ρυθμιζόμενη αγορά (παρ. 6 ανωτέρω άρθρου).
Η καταχώριση στην υπηρεσία ΓΕΜΗ γίνεται μέσω του www.businessportal.gr, με την ηλεκτρονική αίτηση:
στην οποία θα αναρτηθεί:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Σε περίπτωση που δεν προβλέπεται από το καταστατικό η δυνατότητα ορισμού μονομελούς διοικητικού οργάνου, θα πρέπει είτε με προηγούμενη απόφαση ΓΣ είτε και με την ίδια που εκλέγεται το μονομελές διοικητικό όργανο, να αποφασιστεί η τροποποίηση του καταστατικού, με προσθήκη σε αυτό της δυνατότητας εκλογής μονομελούς Διοικητικού Οργάνου. Στην περίπτωση που απαιτείται τροποποίηση καταστατικού, η καταχώριση της εκλογής του Μονομελούς Διοικητικού Οργάνου, γίνεται μετά την καταχώριση της τροποποίησης (άρθρο 4 παρ.5 του ν.4548/2018). Η ανωτέρω τροποποίηση θα πρέπει να κατατεθεί ξεχωριστά μέσω της σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης.
Η κατάθεση της αίτησης γίνεται μέσω ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ στο Ηelpdesk Ανωνύμων Εταιρειών του ΕΒΕΑ σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην ανωτέρω ερώτηση (2).
Όταν η συγκρότηση του 1ου ΔΣ έχει προβλεφθεί στο καταστατικό σύστασης και η απόφαση του Δ.Σ. δεν την τροποποιεί και ορίζει την εκπροσώπηση της εταιρείας, τότε το σχετικό πρακτικό του Διοικητικού Συμβουλίου κατατίθεται μέσω του www.businessportal.gr, με την ηλεκτρονική αίτηση:
επιλέγοντας στο πεδίο “Προκύπτει Ανασυγκρότηση ΔΣ” - ΟΧΙ.
Η καταχώρηση του Πρακτικού Πιστοποίησης Καταβολής Αρχικού Μετοχικού Κεφαλαίου πραγματοποιείται μέσω της κάτωθι αυτοματοποιημένης ηλεκτρονικής αίτησης του businessportal.gr
Προσοχή: Η ανωτέρω αίτηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο όταν το πρακτικό του Διοικητικού Συμβουλίου, που αναρτάται, πιστοποιεί την ολική καταβολή του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου. Στην περίπτωση που το αρχικό κεφάλαιο δεν καταβλήθηκε ολόκληρο ή κατά τη σύσταση της εταιρείας προβλέφθηκε η καταβολή του αρχικού Μετοχικού Κεφαλαίου σε δόσεις, τότε η κατάθεση του πρακτικού πραγματοποιείται μέσω ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ στο Ηelpdesk Ανωνύμων Εταιρειών του ΕΒΕΑ σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην ανωτέρω ερώτηση (2).
Βάσει του άρθρου 6 παρ.3 του Ν.4548/18, αν η ανώνυμη εταιρεία είναι μονοπρόσωπη, στην επωνυμία πρέπει να περιέχεται η ένδειξη «Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία» ή «Μονοπρόσωπη Α.Ε.». Για τις διεθνείς συναλλαγές, οι παραπάνω λέξεις εκφράζονται ως «Single Member Societe Anonyme» ή «Single Member S.A.».
Η ένδειξη αυτή προστίθεται ή αφαιρείται με καταχώριση στο Γ.Ε.ΜΗ., με μέριμνα του διοικητικού συμβουλίου, χωρίς τροποποίηση του καταστατικού. Η καταχώριση της σχετικής απόφασης ΔΣ μπορεί να γίνει μόνο μέσω ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ στο Ηelpdesk Ανωνύμων Εταιρειών του ΕΒΕΑ σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην ανωτέρω ερώτηση (2).
Τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να κατατεθούν είναι τα εξής:
Η προσθήκη του όρου Μονοπρόσωπη στην επωνυμία της εταιρείας, μπορεί να γίνει και με απόφαση ΓΣ, με τροποποίηση του σχετικού άρθρου. Σε αυτή την περίπτωση επιλέγεται η αίτηση “(ΑΕ) Αίτηση καταχώρισης απόφασης ΓΣ για την Tροποποίηση καταστατικού” και αναρτάται τόσο η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, για την τροποποίηση του άρθρου 1, όσο και το τροποποιημένο καταστατικό.
Σύμφωνα με το άρθρο 101 του Ν.4548/2018 στο ΓΕΜΗ καταχωρείται και δημοσιεύεται πριν την ολοκλήρωση της συναλλαγής με συνδεδεμένο μέρος, ανακοίνωση του Διοικητικού Συμβουλίου περί της παροχής άδειας για την κατάρτιση συναλλαγής είτε από το ίδιο είτε από τη γενική συνέλευση, καθώς και η άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας της παραγράφου 3 του άρθρου 100.
Η κατάθεση της αίτησης γίνεται μέσω ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ στο Ηelpdesk Ανωνύμων Εταιρειών του ΕΒΕΑ σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην ανωτέρω ερώτηση (2).
Μαζί με την ανακοίνωση του Διοικητικού Συμβουλίου περί της παροχής άδειας για την κατάρτιση συναλλαγής κατατίθενται συμπληρωματικά και η σχετική απόφαση του Δ.Σ. ή της Γ.Σ. Σε περίπτωση που η έγκριση έχει δοθεί από τη Γ.Σ, τότε το σχετικό πρακτικού Γ.Σ. καταχωρείται επιπλέον αυτοτελώς μέσω του διαθέσιμου τύπου αίτησης, που υπάρχει στο www.businessportal.gr με θέμα “(ΑΕ) Αίτηση καταχώρισης Γενικής Συνέλευσης κατά την οποία ΔΕΝ λήφθηκαν αποφάσεις δημοσιευτέες στο ΓΕΜΗ (παρ. 1 του άρθρου 134 του Ν. 4548/2018).
Βάσει του άρθρου 162, παρ.3 του Ν.4548/18, η διανομή κερδών, που αποφασίζεται με απόφαση ΓΣ ή ΔΣ, δημοσιεύεται και καταχωρίζεται στο ΓΕΜΗ.
Σε περίπτωση απόφασης ΔΣ η καταχώριση γίνεται μέσω ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ στο Ηelpdesk Ανωνύμων Εταιρειών του ΕΒΕΑ σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην ανωτέρω ερώτηση (2).
Σε περίπτωση απόφασης ΓΣ η καταχώριση γίνεται μέσω του businessportal με τη χρήση της αντίστοιχης επιλογής στην ηλεκτρονική αίτηση (ΑΕ) Αίτηση Καταχώρισης Λοιπών αποφάσεων ΓΣ που υπόκεινται σε δημοσιότητα.
Η διανομή αυτή δεν αφορά την αποφασιζόμενη διανομή κερδών από την Τακτική ΓΣ κατά την έγκριση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων.
Η καταχώριση χρήσεων που λήγουν από 31/12/2019 και μετά γίνεται με την χρήση των κάτωθι αυτοματοποιημένων ηλεκτρονικών αιτήσεων μέσω του businessportal.gr
AE – (Αυτοματοποιημένη Καταχώριση) Ισολογισμός Χρήσης 2019 και μετά Με εκλογή ελεγκτών
AE – (Αυτοματοποιημένη Καταχώριση) Ισολογισμός Χρήσης 2019 και μετά χωρίς εκλογή ελεγκτών
Η καταχώριση του Ισολογισμού έναρξης εκκαθάρισης γίνεται μέσω της κάτωθι ηλεκτρονικής αίτησης του businessportal.gr
Για τον ισολογισμό έναρξης εκκαθάρισης ισχύουν τα αναφερόμενα στο άρθρο 168 παρ.1 του Ν.4548/2018. Δεδομένου ότι η καταχώριση και δημοσίευση στο ΓΕΜΗ της απόφασης λύσης μίας ΑΕ είναι συστατικού χαρακτήρα, η εκκαθάριση μίας ΑΕ ξεκινά με την καταχώριση της λύσης της στο ΓΕΜΗ.
Βάσει του άρθρου 168, παρ.7, του Ν.4548/18, οι ενδιάμεσες χρηματοοικονομικές καταστάσεις εκκαθάρισης υποβάλλονται σε δημοσιότητα, χωρίς να απαιτείται η έγκρισή τους από ΓΣ, μέσω της κάτωθι αυτοματοποιημένης ηλεκτρονικής αίτησης του businessportal.gr
ΑΕ - (Αυτοματοποιημένη Καταχώριση) ενδιάμεσων οικονομικών καταστάσεων εκκαθάρισης
Η μετατροπή εταιρείας άλλης νομικής μορφής σε Ανώνυμη Εταιρεία πραγματοποιείται σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν.4601/2019 (μέρος Δ).
Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι τα κάτωθι:
Τα ανωτέρω δικαιολογητικά υποβάλλονται μέσω email στο ae-support@acci.gr. Αναλυτικότερα, τα έγγραφα πρέπει να αποσταλούν νομίμως υπογεγραμμένα σε μορφή PDF (μικρότερα των 10 MB) και ανυπόγραφα σε μορφή WORD, όπως αναλύεται στις οδηγίες στο πίσω μέρος του ανωτέρω (1) εντύπου της αίτησης.
***Επισημαίνουμε ότι πριν την ανωτέρω διαδικασία πρέπει να έχει δημοσιευθεί αυτοτελώς στη μερίδα της εταιρείας στο ΓΕΜΗ μέσω του businessportal.gr, η έκθεση εξακρίβωσης της αξίας της περιουσίας της υπό μετατροπή εταιρείας (άρθρο 123 παρ.1). Η εν λόγω δημοσίευση πραγματοποιείται με τον εξής τύπο αίτησης: (Αυτοματοποιημένη Καταχώριση) Έκθεση Εκτίμησης.
Η διάσπαση Ανώνυμης Εταιρείας πραγματοποιείται σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν.4601/2019 (μέρος Γ).
Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την καταχώριση της διάσπασης είναι τα κάτωθι:
Τα ανωτέρω δικαιολογητικά υποβάλλονται με ΓΕΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ μέσω email στο ae-support@acci.gr (βλέπε συχνή ερώτηση 2).
H καταχώριση και δημοσίευση απόφασης τροποποίησης καταστατικού ΑΕ πραγματοποιείται μέσω της «Υπηρεσίας Ηλεκτρονικής Υποβολής Αιτήσεων Καταχώρισης στο ΓΕΜΗ» στο businessportal.gr, επιλέγοντας τον τύπο αίτησης:
Στην περίπτωση τροποποίησης της επωνυμίας ή και του διακριτικού τίτλου , θα πρέπει να συμπληρώσετε και το πεδίο της αίτησης "Επωνυμία/Διακριτικοί Τίτλοι Επιχείρησης" πατώντας τροποποίηση.
Στο επόμενο βήμα εμφανίζονται οι ακόλουθες επιλογές:
Την επιλέγετε στην περίπτωση που έχει προηγηθεί αυτόματη προδέσμευση επωνυμίας/ διακριτικού τίτλου (δείτε παρακάτω) και καταχωρείτε τον σχετικό Κωδικό που έχετε λάβει.
Την επιλέγετε στην περίπτωση που δεν έχει προηγηθεί προδέσμευση επωνυμίας/ διακριτικού τίτλου και συνεπώς ο έλεγχος και η δέσμευσή τους θα πραγματοποιηθεί από την Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. με την καταχώρηση της αίτησης. Στην περίπτωση αυτή πληκτρολογείτε την νέα επωνυμία/ διακριτικό τίτλο στο σχετικό πεδίο, καταβάλλοντας ταυτόχρονα το αντίστοιχο τέλος Δέσμευσης Επωνυμίας και Διακριτικού τίτλου ύψους δέκα ευρώ (επιπλέον του τέλους καταχώρισης της απόφασης επίσης ύψους 10 ευρώ).
Αν με την ίδια απόφαση τροποποιούνται και άλλα άρθρα του καταστατικού, θα πρέπει αντιστοίχως να συμπληρωθούν στην αίτηση και τα υπόλοιπα σχετικά πεδία.
Για αυτόματη προδέσμευση λεκτικού η οποία προορίζεται για χρήση του σε επωνυμία ή διακριτικό τίτλο παρακαλούμε ακολουθήστε τα εξής βήματα:
α) Αν διαθέτετε ήδη κωδικούς πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα του ΓΕΜΗ κάνετε είσοδο στο σύστημα μέσω του συνδέσμου: https://services.businessportal.gr/welcome/loginForm και επιλέγετε από το μενού προδέσμευση λεκτικού για επωνυμία ή/και διακριτικό τίτλο.
β) Αν δεν διαθέτετε κωδικούς πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα του ΓΕΜΗ, κάνετε εγγραφή στο σύστημα μέσω του συνδέσμου: https://services.businessportal.gr/ και στη συνέχεια είσοδο ως υπόχρεος ή μη υπόχρεος εγγραφής στο ΓΕΜΗ και επιλέγετε από το μενού προδέσμευση λεκτικού για επωνυμία ή/και διακριτικό τίτλο.
Κατά την προδέσμευση θα εισαγάγετε μόνο το λεκτικό της επωνυμίας, χωρίς τη νομική μορφή και θα ακολουθήσει αυτόματα αναζήτηση από το σύστημα. Εάν το λεκτικό είναι διαθέσιμο, θα προχωρήσετε σύμφωνα με τις οδηγίες στα επόμενα βήματα και θα σας ζητηθεί να πληρώσετε το κόστος, 30 ευρώ. Από το σύστημα θα προκύψει ένας κωδικός προδέσμευσης που θα πρέπει να αναγραφεί στην αίτηση Τροποποίησης Καταστατικού στο κατάλληλο πεδίο.
Υπάρχουν τρεις τρόποι για τη σύσταση μιας ΑΕ:
1. Μέσω της Υπηρεσίας Μιας Στάσης του Επιμελητηρίου
α) είτε μόνο το ελάχιστο περιεχόμενο που προβλέπεται στο άρθρο 5 του ν. 4548/2018 (Α΄ 104) (πρότυπο καταστατικό),
β) είτε το ελάχιστο υποχρεωτικό περιεχόμενο της περ. α στο οποίο προστίθενται προαιρετικά επιπλέον άρθρα, ο αριθμός και το περιεχόμενο των οποίων επιλέγεται ελεύθερα από τους ιδρυτές, υπό την προϋπόθεση ότι δεν τροποποιούνται ή δεν αναιρούνται τα στοιχεία του ελάχιστου υποχρεωτικού περιεχομένου και δεν παραβιάζονται διατάξεις αναγκαστικού δικαίου (πρότυπο καταστατικό με πρόσθετο περιεχόμενο).
2. Μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας μιας στάσης (e-ΥΜΣ)
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε :
3. Μέσω συμβολαιογράφου, ο οποίος έχει πιστοποιηθεί ως ΥΜΣ
Όταν κατά τη σύσταση ΑΕ πραγματοποιείται εισφορά σε είδος, για την οποία απαιτείται βάσει Νόμου η σύνταξη συμβολαιογραφικού εγγράφου (π.χ.εισφορά/μεταβίβαση ακινήτου), τότε η σύσταση πραγματοποιείται υποχρεωτικά μόνο μέσω Συμβολαιογράφου- ΥΜΣ.
Στις υπόλοιπες περιπτώσεις σύστασης ΑΕ με εισφορά σε είδος πχ. με εισφορά λοιπών πάγιων περιουσιακών στοιχείων ή ατομικής επιχείρησης, η σύσταση μπορεί να παραγματοποιηθεί στην ΥΜΣ του Επιμελητηρίου ή μέσω της e- ΥΜΣ με τη χρήση του πρότυπου καταστατικού, το οποίο στο άρθρο περί κεφαλαίου περιλαμβάνει σχετική πρόβλεψη “Το ανωτέρω μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αντιστοιχεί σε ………………… ευρώ (00.00 €) μετρητά, τα οποία είναι ολοσχερώς καταβεβλημένα και/ή σε …………………. ευρώ (00.00 €) εισφορές σε είδος, η συνολική αξία των οποίων αποτιμήθηκε, κατ’ αναλογική εφαρμογή του άρθρου 17 του ν. 4548/2018.”
Επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση εισφοράς σε είδος πρέπει να έχει προηγηθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 17 του Ν.4548/2018 αποτίμηση αυτής. Η σχετική έκθεση αποτίμησης πρέπει να καταχωρηθεί και δημοσιευτεί στο ΓΕΜΗ από τον υπόχρεο με τη χρήση της σχετικής αυτοματοποιημένης αίτησης, αμέσως μόλις η εταιρεία συσταθεί και αποκτήσει μερίδα στο ΓΕΜΗ.
Τα δικαιολογητικά για τη σύσταση Α.Ε. μέσω της ΥΜΣ της Υπηρεσίας Γ.Ε.ΜΗ. του Επιμελητηρίου θα τα βρείτε αναλυτικά εδώ.
Στην ηλεκτρονική Υπηρεσία Μιας Στάσης δεν απαιτείται κανένα δικαιολογητικό.
Για τη διαδικασία σύστασης μέσω της e-ΥΜΣ:
Η είσοδος στην εφαρμογή της e-ΥΜΣ (https://eyms.businessportal.gr/auth) γίνεται με τους κωδικούς Taxis του φυσικού προσώπου που θα κάνει τη σύσταση.
Η υπεύθυνη δήλωση-εξουσιοδότηση (Παράρτημα Ι) και το πρότυπο καταστατικό υπογράφονται από τους μετόχους ή από τρίτο πρόσωπο βάσει πληρεξουσίου. Αν μέτοχος είναι νομικό πρόσωπο, υπογράφονται από τον νόμιμο εκπρόσωπό του και προσκομίζονται τα απαραίτητα έγγραφα νομιμοποίησης.
Στο πρότυπο καταστατικό μπορούν να αναγράφονται αυτολεξεί μόνο οι περιγραφές των ΚΑΔ που έχουν επιλεγεί και αναγραφεί στο φορολογικό έντυπο Δ211. Συνεπώς αν μία εταιρεία επιθυμεί να έχει στον σκοπό της αναλυτικά τις δραστηριότητές της, τότε η σύσταση θα πρέπει να γίνει με συμβολαιογραφικό έγγραφο σε πιστοποιημένο ως ΥΜΣ συμβολαιογράφο.
α) Για το κόστος σύστασης στην ηλεκτρονική Υπηρεσία Μιας Στάσης (e-ΥΜΣ) δίνεται η δυνατότητα υπολογισμού του μέσω της σχετικής εφαρμογής https://eyms.businessportal.gr/auth πριν την έναρξη της σύστασης.
β) Το κόστος σύστασης στην ΥΜΣ της Υπηρεσίας Γ.Ε.ΜΗ. του Επιμελητηρίου ή σε πιστοποιημένο ως ΥΜΣ συμβολαιογράφο ανέρχεται στο ποσό των εβδομήντα (70) ευρώ αν έχει προηγηθεί προδέσμευση επωνυμίας (κόστους 30 ευρώ) ή ογδόντα (80) ευρώ αν δεν έχει προηγηθεί προδέσμευση, σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν.4441/2016 περί Γραμματίου Ενιαίου Κόστους Σύστασης.
Το Γραμμάτιο Ενιαίου Κόστους Σύστασης της περ. α της παρ. 4 του Ν.4441/2016 περιλαμβάνει:
Το τέλος 1 τοις χιλίοις (επί του κεφαλαίου) υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι ανεξάρτητο από τα ανωτέρω και καταβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο σε λογαριασμό της ΚΕΕΕ με τη χρήση κωδικού πληρωμής, ο οποίος χορηγείται από την ΥΜΣ κατά τη διάρκεια της σύστασης.
Δεν απαιτείται η καταβολή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου κατά τη σύσταση.
Η καταβολή του κεφαλαίου γίνεται μετά τη σύσταση της εταιρείας σε εταιρικό τραπεζικό λογαριασμό.
Αν επιλέξετε την ΥΜΣ του Επιμελητηρίου, μπορείτε να στείλετε όλα τα δικαιολογητικά με email στο yms-ae@acci.gr. Εάν κατά τον έλεγχο δεν προκύψουν διορθώσεις, τότε η σύσταση ολοκληρώνεται μέσα σε δύο εργάσιμες από την πληρωμή του κόστους σύστασης.
Εφόσον είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού ή πολίτες κράτους μέλους της ΕΕ που κατοίκουν στην Ελλάδα δεν απαιτείται. Αν προέρχονται από Τρίτη χώρα και διαμένουν στην χώρα μας ή προτίθενται να διαμείνουν απαιτείται κατάλληλη άδεια διαμονής ή αίτηση για χορήγηση άδειας διαμονής πρός τον αρμόδιο φορέα (σχετική νομοθεσία: Ν.4251/2014).
Σύμφωνα με την ΚΥΑ 63577/13-06-18, άρθρο 4, παρ. 2, απαραίτητη προϋπόθεση για να συστήσει κάποιος εταιρεία αποτελεί η κατοχή ελληνικού ενεργού ΑΦΜ δυνάμενου να διενεργεί συναλλαγές με την έννοια που προσδιορίζονται από τις εκάστοτε Φορολογικές Διατάξεις, όπως αυτές ισχύουν κατά τη στιγμή της σύστασης της εταιρείας.
Σε περίπτωση που αλλοδαπό φυσικό πρόσωπο είναι μέτοχος σε μία υπό σύσταση ΑΕ, το ΑΦΜ του αλλοδαπού φυσικού προσώπου εκδίδεται από την αρμόδια κατά περίπτωση ΔΟΥ. Η έκδοση του ΑΦΜ από τη ΔΟΥ θα πρέπει να έχει προηγηθεί της σύστασης της ΑΕ.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ 63577/13-06-18, άρθρο 4, παρ. 2, απαραίτητη προϋπόθεση για να συστήσει κάποιος εταιρεία αποτελεί η κατοχή ελληνικού ενεργού ΑΦΜ δυνάμενου να διενεργεί συναλλαγές με την έννοια που προσδιορίζονται από τις εκάστοτε Φορολογικές Διατάξεις, όπως αυτές ισχύουν κατά τη στιγμή της σύστασης της εταιρείας.
Σε περίπτωση που αλλοδαπό νομικό πρόσωπο είναι μέτοχος σε μία υπό σύσταση ΑΕ, το ΑΦΜ του αλλοδαπού νομικού προσώπου εκδίδεται από την ΥΜΣ του Επιμελητηρίου ή από τον Πιστοποιημένο ως ΥΜΣ Συμβολαιογράφο. Ο ενδιαφερόμενος στέλνει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την αλλοδαπή εταιρεία μαζί με τα δικαιολογητικά για την υπό σύσταση ΑΕ στο yms-ae@acci.gr. Τα απαραίτητα δικαιολογητικά αναφέρονται στο εδώ. Επιπλέον πρέπει να κατατίθενται συμπληρωμένα και τα έντυπα Μ3 και Μ7. Συνεπώς όταν μέτοχος της υπό σύστασης ΑΕ είναι Αλλοδαπό Νομικό Πρόσωπο χωρίς ελληνικό ΑΦΜ, η σύσταση της εταιρείας μπορεί να γίνει μόνο μέσω της ΥΜΣ του Επιμελητηρίου ή Πιστοποιημένου Συμβολαιογράφου.
Πρέπει να διαθέτουν ελληνικό ΑΦΜ όλα τα μέλη του ΔΣ. Η λήψη ΑΦΜ από την αρμόδια ΔΟΥ πρέπει να έχει προηγηθει της σύστασης της ΑΕ και δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί κατά τη διαδικασία σύστασης.
Δεν έχουν εισαχθεί στην αντίστοιχη οθόνη της εφαρμογής με τον τίτλο (Στοιχεία για υπουργείο Οικονομικών) και συγκεκριμένα στο πεδίο Διαχείριση Σχέσεων τα μέλη του ΔΣ με τις ιδιότητές τους. Για διόρθωση θα πρέπει να απευθυνθείτε στην αρμόδια ΔΟΥ.
Αναλυτικές Οδηγίες για το Μητρώο Επωνυμιών και Διακριτικών Τίτλων εδώ .
Η διαδικασία έκδοσης κλειδαρίθμου και απόδοσης κωδικών στο Taxis για την επιχείρηση που συστήνεται μέσω ΥΜΣ , γίνεται αποκλειστικά μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), στη εφαρμογή Κλειδάριθμος ακολουθώντας τις οδηγίες του ιστότοπου .
Μπορείτε να ακολουθήσετε τον παρακάτω σύνδεσμο https://www1.aade.gr/registration/chooseRegistrationType.htm
Για οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με τη διαδικασία κλειδαρίθμου οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων της ΑΑΔΕ +30 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες Δευτέρα - Παρασκευή, 07:30 - 17:00.
Ειδικότερα για Α.Ε. εκδίδονται ηλεκτρονικά με ψηφιακή υπογραφή μέσω του www.businessportal.gr. τα εξής πιστοποιητικά:
Οι Υπηρεσίες ΓΕΜΗ χορηγούν Πιστοποιητικά κατόπιν κατάθεσης ηλεκτρονικής αίτησης των ενδιαφερομένων στον ιστότοπο www.businessportal.gr.
Ο οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος μπορεί να εγγραφεί στο “businessportal.gr” ως φυσικό πρόσωπο και κατόπιν να αιτηθεί την έκδοση πιστοποιητικού για ΑΕ.
Η έκδοση πιστοποιητικού μετοχικής σύνθεσης δεν είναι δυνατή, δεδομένου ότι οι Υπηρεσίες ΓΕΜΗ δεν τηρούν μετοχολόγιο, από το οποίο να προκύπτει η μετοχική σύνθεση ΑΕ.
Εξαιρείται η μονομετοχική Ανώνυμη Εταιρεία, η οποία μπορεί να εκδώσει πιστοποιητικό μετοχικής σύνθεσης ηλεκτρονικά επιλέγοντας “άλλο ελεύθερης μορφής” και περιγράφοντας στα σχόλια ότι επιθυμεί την έκδοση πιστοποιητικού μετοχικής σύνθεσης.
Θα αιτηθείτε μέσω του www.businessportal.gr. την ηλεκτρονική έκδοση “Γενικού Πιστοποιητικού Μεταβολών”, το οποίο περιλαμβάνει τις ανωτέρω πληροφορίες.
Η ισχύουσα εκπροσώπηση μιας ΑΕ παρουσιάζεται στο “Αναλυτικό Πιστοποιητικό Εκπροσώπησης”, την έκδοση του οποίο μπορεί να αιτηθεί οποιοσδήποτε ηλεκτρονικά μέσω του www.businessportal.gr.
Οι Υπηρεσίες ΓΕΜΗ δεν δύνανται μέχρι στιγμής να χορηγήσουν Πιστοποιητικό Καλής Λειτουργίας (Good Standing), το οποίο προβλέπεται στο άρθρο 46 παρ. 4 του Ν. 4919/2022, καθώς εκκρεμεί η έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης και η ενεργοποίηση της έκδοσης του ανωτέρω νέου Πιστοποιητικού.
Εναλλακτικά μπορείτε να επιλέξετε το “Γενικό Πιστοποιητικό Μεταβολών”, το οποίο περιλαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση (“status”) της επιχείρησης.
Το κόστος έκδοσης Πιστοποιητικού από το ΓΕΜΗ ανέρχεται στα 5 ευρώ για όλα τα ανωτέρω περιγραφόμενα (ερώτηση 2) διαθέσιμα ηλεκτρονικά Πιστοποιητικά, εκτός από το “Αμιγές Πιστοποιητικό Ιστορικότητας”, το κόστος έκδοσης του οποίου ανέρχεται στα 10 ευρώ.
Όλη η διαδικασία έκδοσης και πληρωμής ενός Πιστοποιητικού γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του www.businessportal.gr. Οι διαθέσιμοι τρόποι πληρωμής είναι με κάρτα ή με μεταφορά σε τραπεζικό λογαριασμό.
Το Ηλεκτρονικό Πιστοποιητικό, το οποίο λαμβάνετε από το ΓΕΜΗ μέσω του www.businessportal.gr. είναι επίσημο έγγραφο υπογεγραμμένο με ψηφιακή υπογραφή.
H Υπηρεσία ΓΕΜΗ δεν χορηγεί Πιστοποιητικά θεωρημένα με Apostille. Για να θεωρήσετε ΠΙστοποιητικό ΓΕΜΗ με Apostille θα πρέπει κατά την συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης χορήγησης Πιστοποιητικού από το ΓΕΜΗ να επιλέξετε το πεδίο “Επισήμανση με τη Σφραγίδα της Χάγης”. Εν συνεχεία θα λάβετε ηλεκτρονικά το εν λόγω Πιστοποιητικό ψηφιακά υπογεγραμμένο, ώστε να μπορέσετε να το θεωρήσετε με Apostille αρμοδίως στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής (Κατεχάκη 56). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη θεώρηση δημοσίων εγγράφων με Apostille μπορείτε να δείτε στο www.apdattikis.gov.gr
Η Υπηρεσία ΓΕΜΗ δεν δύναται να εκδώσει ξενόγλωσσα πιστοποιητικά. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να λάβει το απαιτούμενο Πιστοποιητικό στα ελληνικά και εν συνεχεία να απευθυνθεί για την επίσημη μετάφρασή του στη γλώσσα που επιθυμεί στην μεταφραστική υπηρεσία του ΥΠΕΞ ή σε ανεξάρτητους μεταφραστές συμβεβλημένους στο ειδικό μητρώο μεταφραστών του ΥΠΕΞ (για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη σχετική ιστοσελίδα του ΥΠΕΞ https://www.mfa.gr/ypiresies-gia-ton-politi/metafrastiki-ypiresia/i-metaphrastiki-ypiresia.html)
Σημειώνουμε ότι αν επιθυμείτε το Μεταφρασμένο Πιστοποιητικό να έχει θεωρηθεί με Apostille, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσετε τη διαδικασία θεώρησης με Apostille κατά τα αναφερόμενα στην ερώτηση (10) του ελληνόγλωσσου Πιστοποιητικού που θα έχετε λάβει από την Υπηρεσία ΓΕΜΗ και εν συνεχεία να το καταθέσετε για μετάφραση.
Η πλειοψηφία των Πιστοποιητικών εκδίδεται εντός 2 ημερών, εκτός των Πιστοποιητικών που το σύστημα αναφέρει ότι είναι “άμεσα διαθέσιμα”, οπότε και εκδίδονται αυτόματα.
Τέλος εξαιρούνται τα Πιστοποιητικά Εταιρειών με σύσταση προ ΓΕΜΗ, για τα οποία θα πρέπει να αναζητηθούν στοιχεία από την αρμόδια Περιφέρεια, οπότε ο χρόνος έκδοσης μπορεί να ανέλθει στις 10 ημέρες.
Σε περίπτωση που διαπιστώσετε κάποιο λάθος σε ηλεκτρονικό ΠΙστοποιητικό που έχετε λάβει, θα πρέπει να αποστείλετε σχετικό e-mail στο gemicert-ae@acci.gr, προκειμένου η Υπηρεσία να προβεί στη σχετική διόρθωση και επαναπροώθηση του Πιστοποιητικού σε ορθή επανάληψη σε εσάς.
Για τις εταιρείες που βρίσκονται “υπό εκκαθάριση”, εμφανίζεται στο businessportal διαθέσιμο μόνο το Πιστοποιητικό “Άλλο Ελεύθερης Μορφής”. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να επιλέξετε το ανωτέρω Πιστοποιητικό και στα σχόλια να γράψετε ποιο πιστοποιητικό ή αντίγραφο επιθυμείτε να λάβετε.
Οι Υπηρεσίες ΓΕΜΗ χορηγούν αντίγραφα πράξεων και στοιχείων που εμφανίζονται στη Μερίδα ΑΕ στο ΓΕΜΗ κατόπιν κατάθεσης ηλεκτρονικής αίτησης των ενδιαφερομένων στον ιστότοπο www.businessportal.gr.
Ο οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος μπορεί να εγγραφεί στο “businessportal.gr” ως φυσικό πρόσωπο και κατόπιν να αιτηθεί την έκδοση επικυρωμένου αντιγράφου.
Τα περισσότερα έγγραφα που είναι δημοσιευμένα στη Μερίδα της εταιρείας στο ΓΕΜΗ, είναι απευθείας διαθέσιμα για λήψη αντιγράφου στην εφαρμογή του businessportal.gr.
Στην περίπτωση που κάποια πράξη από τη Μερίδα ΑΕ δεν εμφανίζεται στο businessportal.gr, τοτε ο ενδιαφερόμενος χρησιμοποιεί την αίτηση “Πιστοποιητικό Ελεύθερης Μορφής” όπου αναλύει τις πράξεις ή τα στοιχεία που θέλει να λάβει σε αντίγραφο εκτός των Πρακτικών Γενικών Συνελεύσεων, αντίγραφα των οποίων δεν χορηγούνται ηλεκτρονικά.
Αντίγραφο Πρακτικού Γενικής Συνέλευσης χορηγείται ηλεκτρονικά μόνο στην ίδια την εταιρεία μέσω του businessportal με τη χρήση των κωδικών που έχει λάβει ως υπόχρεη εγγραφής στο ΓΕΜΗ. Για τη χορήγηση του αντιγράφου Πρακτικού Γ.Σ., επιλέγετε το πιστοποιητικό ελεύθερης μορφής και συμπληρώνετε τα στοιχεία του Πρακτικού του οποίου επιθυμείτε αντίγραφο (για κάθε αντίγραφο Πρακτικού θα πρέπει να καταχωρείτε ξεχωριστό αίτημα)
α) σε μέτοχο που παραστάθηκε στην εν λόγω Γενική Συνέλευση
Σε περίπτωση παραλαβής από τρίτο πρόσωπο για λογαριασμό του αιτούντος, θα πρέπει να προσκομιστεί σχετική εξουσιοδότηση με γνήσιο υπογραφής.
Προκειμένου να προσέλθετε στην Υπηρεσία ΓΕΜΗ και να αιτηθείτε την χορήγηση αντιγράφου Πρακτικού Γ.Σ. παρακαλούμε αποστείλετε e-mail στο gemicert-ae@acci.gr, επισυνάπτοντας συμπληρωμένη την ακόλουθη αίτηση
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να επιλέξετε το Πιστοποιητικό “Άλλο ελεύθερης μορφής” και στα σχόλια να γράψετε αντίγραφο ποιάς πράξης ζητάτε ακριβώς.
Το κόστος έκδοσης Αντιγράφου από το ΓΕΜΗ ανέρχεται στα 5 ευρώ. Η πληρωμή γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του www.businessportal.gr. Οι διαθέσιμοι τρόποι πληρωμής είναι με κάρτα ή με μεταφορά σε τραπεζικό λογαριασμό.
Εξαιρείται η λήψη αντιγράφου Πρακτικού Γενικής Συνέλευσης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην ερώτηση (2), για το οποίο το κόστος ανέρχεται στα 3 ευρώ + 0,50 ευρώ/σελίδα και η πληρωμή γίνεται στα Ταμεία του ΕΒΕΑ κατά τη λήψη του Αντιγράφου.
Το Ηλεκτρονικό Αντίγραφο, το οποίο λαμβάνετε από το ΓΕΜΗ μέσω του www.businessportal.gr. είναι επίσημο έγγραφο υπογεγραμμένο με ψηφιακή υπογραφή.
H Υπηρεσία ΓΕΜΗ δεν χορηγεί Αντίγραφα θεωρημένα με Apostille. Για να θεωρήσετε Αντίγραφο ΓΕΜΗ με Apostille θα πρέπει κατά την συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης χορήγησης Αντιγράφου από το ΓΕΜΗ να επιλέξετε το πεδίο “Επισήμανση με τη Σφραγίδα της Χάγης”. Εν συνεχεία θα λάβετε ηλεκτρονικά το εν λόγω Αντίγραφο ψηφιακά υπογεγραμμένο, ώστε να μπορέσετε να το θεωρήσετε με Apostille αρμοδίως στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής (Κατεχάκη 56). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη θεώρηση δημοσίων εγγράφων με Apostille μπορείτε να δείτε στο www.apdattikis.gov.gr
Η πλειοψηφία των Αντιγράφων εκδίδεται εντός 2 ημερών, εκτός αυτών που το σύστημα αναφέρει ότι είναι “άμεσα διαθέσιμα”, οπότε και εκδίδονται αυτόματα.
Προκειμένου να λάβετε Πιστοποιητικό ή Αντίγραφο Πράξης ΑΕ που δεν έχει εγγραφεί στο ΓΕΜΗ, θα πρέπει να καταθέσετε αίτηση στην Υπηρεσία ΓΕΜΗ (διά ζώσης).
Προκειμένου να προσέλθετε στην Υπηρεσία ΓΕΜΗ και να αιτηθείτε την χορήγηση του ΠΙστοποιητικού ή Αντιγράφου, παρακαλούμε αποστείλετε e-mail στο gemicert-ae@acci.gr επισυνάπτοντας συμπληρωμένη την ακόλουθη αίτηση.
Η Υπηρεσία ΓΕΜΗ θα διαβιβάσει στην αρμόδια Υπηρεσία της Περιφέρειας το αίτημά σας και μόλις λάβει το αιτούμενο Πιστοποιητικό ή Αντίγραφο, θα σας χορηγήσει Ακριβές Αντίγραφο αυτού. Η ανωτέρω διαδικασία διαρκεί περίπου 10 ημέρες.