
Αύξηση 1,59% παρουσιάζεται στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο του 2025 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024 σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών. Το κυλιόμενο 12μηνο Απρίλιος 2024-Μάρτιος 2025 καταγράφεται μείωση 0,27%, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 καταγράφεται αύξηση 0,76%. Σημειώνεται, ότι οι τιμές του Μαρτίου 2025 σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, Φεβρουάριο 2025, καταγράφονται μειωμένες κατά 0,19%. Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών στο 12μηνο καταγράφονται στις κατηγορίες μεταξύ άλλων: Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού -5,66%, τροφές και είδη για κατοικίδια -3,65%, τρόφιμα παντοπωλείου -2,58%. Μεγαλύτερες αυξήσεις στο 12μηνο καταγράφονται στις κατηγορίες: Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη +12,20%, ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη +6,96%, φρέσκα, είδη πρωινού και ροφήματα +5,77%. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση της ευρύτερης συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ είναι οι εξής: Η αποκλιμάκωση πληθωρισμού, οι κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις, οι προσφορές και εκπτώσεις, η υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων καθώς και η επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.