Η μεγάλη πρόοδος στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων
Ο κόσμος μας αλλάζει, η ψηφιακή επανάσταση ανατρέπει όλα όσα θεωρούσαμε ως δεδομένα και το διεθνές επιχειρηματικό τοπίο μεταβάλλεται συνεχώς. Σε αυτό το πλαίσιο, η ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων είναι πιο σημαντική από κάθε άλλη φορά. Με νέες στρατηγικές, μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ενισχυμένη τεχνογνωσία, ο ελληνικός επιχειρηματικός κλάδος αναπτύσσεται παράλληλα με – και σε πολλές περιπτώσεις ακόμη ταχύτερα από – την οικονομία και κάνει αισθητή την παρουσία του διεθνώς.
Ιδιαίτερα ο αγροδιατροφικός τομέας ήταν και παραμένει βασικός πυλώνας ανάπτυξης και εξωστρέφειας για τη χώρα μας. Η ελληνική γη εξακολουθεί να μας προικίζει με μοναδικής αξίας προϊόντα και πρώτες ύλες. Αυτό το πολύτιμο κεφάλαιο αξιοποιούν οι επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών: με έμπνευση από τη διατροφική παράδοση της χώρας, αλλά και με το βλέμμα στραμμένο στον κόσμο. Στραμμένο στο μέλλον.
Ως πρόεδρος του ΕΒΕΑ, είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω από κοντά το μεγάλο ενδιαφέρον για τις ελληνικές επιχειρήσεις, όπως αυτό εκδηλώθηκε κατά τη διάρκεια της κορυφαίας διεθνούς έκθεσης τροφίμων και ποτών ANUGA 2023, που πραγματοποιήθηκε στην Κολωνία. Η παρουσία των ελληνικών επιχειρήσεων ήταν, για μια ακόμη φορά, πολυπληθής και δυναμική. Είναι ένα γεγονός που επιβεβαιώνει την πρόοδο που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια, επιβραβεύει τις προσπάθειες που καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις, την πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς και φυσικά μας γεμίζει περηφάνια.
Μάλιστα, η Ελλάδα ήταν από τις χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό εκθετών στη φετινή διοργάνωση, κάτι που αντανακλά τον δυναμισμό και τη διαρκώς αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων. Είναι χρέος όλων των αρμόδιων φορέων να στέκονται δίπλα στις επιχειρήσεις, στην προσπάθεια να πάμε τα ελληνικά προϊόντα ακόμη πιο μακριά. Να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το ελληνικό brand name στον τομέα των τροφίμων. Να στηρίξουμε τα σχέδια και τους στόχους εξωστρέφειας του εγχώριου επιχειρείν.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το μέλλον του κλάδου τροφίμων και ποτών εμφανίζει ιδιαίτερα θετικές προοπτικές, καθώς νέες μεγάλες αγορές αναδύονται και ταυτόχρονα αυξάνεται η παγκόσμια ζήτηση για ποιοτικά, ασφαλή προϊόντα. Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αποδείξει ότι μπορούν να αξιοποιήσουν τις προοπτικές που ανοίγονται. Γιατί διαθέτουν εξωστρεφές όραμα, υψηλή αξιοπιστία, προσήλωση στις αρχές της βιωσιμότητας και αίσθημα ευθύνης απέναντι στους καταναλωτές. Έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την παρουσία και τα μερίδιά τους στις αγορές και να διεκδικήσουν μια κορυφαία θέση στον παγκόσμιο χάρτη.
Το ΕΒΕΑ θα συνεχίσει να αποτελεί έναν αξιόπιστο και ισχυρό βραχίονα εξωστρέφειας για τις ελληνικές επιχειρήσεις που θέλουν να αξιοποιήσουν ευκαιρίες σε ξένες αγορές, με υψηλής αποτελεσματικότητας επιχειρηματικές αποστολές και δράσεις δικτύωσης, καθώς και με χρήσιμες υπηρεσίες επιχειρηματικής πληροφόρησης, ενημέρωσης και συμβουλευτικής υποστήριξης.
Στο πλαίσιο των κοινών δράσεων του ΕΒΕΑ με την Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, σύντομα θα διοργανωθούν ειδικά εργαστήρια – Future Labs, τα οποία, ξεκινώντας από τον κλάδο των τροφίμων, σκοπό έχουν να εκπαιδεύσουν τις επιχειρήσεις στο πώς να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις μελλοντικές προκλήσεις του κλάδου τους.
Στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της ANUGA 2023 είχαμε την ευκαιρία να δούμε ότι οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της δικτύωσης των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές, όχι μόνο έχουν νόημα αλλά παράγουν και άμεσα αποτελέσματα. Γνωρίζοντας, τέλος, ότι η τρέχουσα συγκυρία είναι απαιτητική και γεμάτη προκλήσεις, απρόοπτα και πρωτοφανή γεγονότα, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει να συμβάλλουν τα μέγιστα, έτσι ώστε συνολικά η επιχειρηματική κοινότητα να ανταποκριθεί, κερδίζοντας έδαφος στο διεθνή στίβο.